2019. dec 14.

A tudatos álmodás egy lebilincselő sci-fi regény alaptémájaként

írta: Helyesen magyarul
A tudatos álmodás egy lebilincselő sci-fi regény alaptémájaként

A könyv, amelyet elfelejtettem korrektúrázni

A közelmúltban jelent meg az Underground Kiadó gondozásában Lina R. Breitkreutz Az új kedvenc című első regénye, amely olyan jól sikerült, hogy amikor először olvastam, elfelejtettem kijavítani a nyelvi hibákat, úgyhogy újra kellett olvasnom.

Most az elsőkötetes írónővel beszélgettünk.

 

Az olvasók még nemrég találkozhattak először a neveddel a könyvesboltok polcain. Mesélnél nekünk egy kicsit magadról?

Lina R. Breitkreutz vagyok. Gyermekkori álmom volt, hogy egyszer legyen merszem elkezdeni írni, de az első 35 évig sem az életem, sem a körülményeim nem voltak olyanok, hogy teret engedhessek eme hóbortomnak. Egészen öt évvel azelőttig, amikor is kiköltöztem Németországba. Itt megteremtettem a körülményeimet ahhoz, hogy elindulhassak az utamon.

59822078_1054629551394058_7910618667266605056_n.jpg

Miért döntöttél úgy, hogy könyvet írsz?

Sokat olvastam a kastély múltjáról, és tragikusnak találom, hogy egy ilyen csodálatos épület és a benne lakók története csak úgy elmúljon nyom nélkül az időben. Soha nem írt senki erről a kastélyról, sem a Nedeczky család ezen ágáról. Így magával a történet feldolgozásával szeretném kifejezni a tiszteletemet a régmúltban élők előtt.

Mely témák azok, amelyekkel legszívesebben foglalkozol?

Minden, amihez kedvem van. Amiről úgy érzem, hogy különleges. Van egy megkezdett pszichodrámám, ami tuti, hogy fel fog kavarni sok női és férfi lelket az olvasók között. Van egy igazi dedós-tinis-nyálas-romantikus történet, ami félig készen van. Valamint az első írásom, ami még javításra vár. (Ezen is dolgozunk, úgyhogy hamarosan kezükben tarthatják a kedves olvasók. – a szerk.)

Az új kedvenc című könyvem valójában egy „kosztümös kalandregénynek” indult, aztán még a tervezés szakaszában rájöttem, hogy nekem ez nem elég. Így kitekertem az egész alapötletet egy sci-fi kategóriába azzal, hogy a tudatos álmodás lett a fő vezérfonala a történetnek. Számomra azért különleges, mert összemostam a századfordulós évek hangulatát a jelenünk pörgésével. S bár nem olvastam a világ összes könyvét, még nem találkoztam ilyen történettel.

img_5213.jpg

Elárulsz nekünk néhány kulisszatitkot?

Kulisszatitkot? Azok mindig viccesek. De ha elmondom, már nem lesz többé titok…

  1. Az egyik, amin én jót mosolyogtam, hogy Enikő barátnőm elolvasta a könyvem nyers változatát és felhívott gratulálni, amiért egy alkoholista írónőt formáltam a főszereplőből. Utána persze finomítottam a jeleneteken.
  2. A főszereplő férjének karaktere valójában az én férjemről lett mintázva. A férjem a való életben nem iszik alkoholt egyáltalán, míg a karakter bontogat pár flaskát.
  3. A Két év Péterrel című első könyvem szövege annyira kaotikusra sikerült, hogy a szerkesztőm (mellékesen 20 éve barátnőm) felhívott, és közölte, hogy ha legközelebb találkozunk, felköt a kertjében lévő diófájára. Nem is értem, miért olyan nagy ügy hetekig dolgozni egy könyvön… A másodikat megcsinálta egy óra alatt. 

Miért pont ezt a témát választottad

Mint fentebb említettem, az alaptörténetet unalmasnak találtam. Akkor egyik nap véletlenszerűen feljött a tudatos álmodás témája egy barátnőmmel való beszélgetés közben. Első gondolatra teljesen lehetetlennek tűnt ezt beletenni a könyvbe, ezért tetszett meg annyira. A tudatos álmodásban pedig otthonosan mozgok, hiszen gyerekkoromban rendszeresen irányítottam az álmaimat. Szóval, nem volt nehéz a valós tapasztalásaimat feldolgozni.

Szerinted mivel adhat Az új kedvenc többet az olvasóknak, mint a többi, hasonló témájú írás?

Az emberek szeretik a kitalált történeteket, a nem létező tudományokat. A tudatos álmodás is egy ilyen téma. A kutatások nagyon gyerekcipőben járnak még, hiszen a tapasztalásokat elég nehéz értelmezni. Valamint sok ember szereti a századfordulós hangulatot, életformát. Mivel a történet esélyt ad a kérdésre, hogy vajon mi mit is tennénk a főszereplő helyében, azt hiszem, ez önmagában eléggé érdekessé teszi a könyvet.

70258327_752919728482801_5214044701971185664_n.jpg

Mi a célod Az új kedvenc című könyveddel? Lesz esetleg folytatása?

Az első rész mindenféleképpen egy tiszteletadás volt egy hajdanán élt nemesi család előtt. A második részt sokkal bonyolultabbra és izgalmasabbra tervezem. (Én már most várom! Ha a kedves olvasó is végigolvassa, neki is ez lesz a véleménye! – a szerk.)

Mit üzensz az olvasóknak, miért olvassák el a könyvedet?

Ha én majdnem lerágtam a saját körmeimet izgalmamban, amikor a sztorit írtam, úgy, hogy én tudtam, mi lesz a vége, akkor szerintem ők is el akarják majd olvasni. A körmeim azért maradtak csak meg, mert tíz ujjal gépelek.

Az új kedvencet itt tudjátok megvásárolni.

És nézzétek, milyen véleményeket írtak azok, akik már olvasták!

velemenyek5.png

 

Lina R. Breitkreutz írói oldalát itt találjátok.

 

Ha Te is könyvet írsz, vagy blogot, esetleg honlapod van, vagy van bármilyen szöveged, és nem vagy biztos benne, hogy mindent helyesen írtál, akkor keress bizalommal, örömmel segítek!

Mosolygó-Marján Erzsébet (szerkesztő, korrektor)

Web: https://www.helyesenmagyarul.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/korrektura.szerkesztes/
E-mail: info@helyesenmagyarul.hu
Telefon: +36 30 689 0211

Szólj hozzá

könyvek korrektúra Helyesen magyarul